Dormitul
Încă de când strămoșii noștri trăiau într-un stil nomad, exista obiceiul de a petrece noaptea în trăsuri. Astăzi există mai multe opțiuni. Pe scurt am spune că vehiculele pentru locuințe sunt împărțite în autovehicule, autovehicule și autoutilitare. Primele două sunt deja condiționate, deși pot fi întotdeauna îmbunătățite. Autoutilitarele, volumul compact și mare, pot fi adaptate cu diferite elemente pentru a dormi sau pentru a le echipa cu mobilier, electricitate, bucătărie, frigider, apă și încălzire, devenind astfel ceea ce numim „camper”.
Fiecare tip de vehicul are avantajele și dezavantajele sale în ceea ce privește locuința, confortul, spațiul și discreția. În timp ce un autovehicul este ca un apartament mic și plin de facilități, ne va limita când vine vorba de accesarea anumitor locuri. O autoutilitară compactă va avea anumite limitări ale locuinței, dar, dimpotrivă, va trece neobservată oriunde ne-am afla și ne va permite să accesăm cele mai îndepărtate locuri.
În zilele noastre camperele câștigă popularitate. Pe o caroserie ridicată putem avea o toaletă completă, mai multe paturi, bucătărie, frigider, apă caldă și încălzire și menținând în continuare o dimensiune relativ discretă.
De ce am nevoie pentru a putea dormi în dubă?
Fiecare mod de călătorie are farmecele sale. Pentru a putea decide în ultimul moment care este destinația noastră fără să vă faceți griji cu privire la efectuarea unei rezervări sau dacă va exista vreun restaurant deschis. Întins într-un golf singuratic, bucurându-vă de un apus de soare și trezindu-vă cu primele raze de soare.Pe parcursul următoarelor paragrafe vom răspunde la întrebările pe care clienții noștri ni le pun de obicei.
Ce tip de pat se folosește?
Puteți începe prin a goli vehiculul și a arunca o saltea pentru a testa. Următoarea opțiune este montarea unui sistem de platformă pentru a face un pat profitând de spațiu pe verticală. Acest lucru vă va permite să vă depozitați bagajele sub pat și să folosiți mai bine spațiul.
Cum pot să folosesc electricitatea fără teama de a nu mai porni a doua zi?
Ajungem noaptea la destinație, aprindem luminile din interiorul vehiculului, organizăm totul, luăm cina, citim etc. În funcție de vehiculul pe care îl avem se pot întâmpla două lucruri:
a) În decurs de câteva minute după oprirea motorului luminile interioare se sting. Vehiculul este echipat cu un sistem care deconectează toate consumurile auxiliare pentru a evita descărcarea bateriei de pornire.
b) Când a doua zi vei porni, vei avea o surpriză neplăcută: consumul luminilor interioare (dacă a fost prelungit) a scăzut tensiunea bateriei pentru pornire.Pentru a evita aceste probleme, se recomandă să instalați o baterie auxiliară.
Ce e o baterie auxiliara?
Bateria auxiliară este o a doua baterie la care sunt conectate toate elementele pe care le vom folosi în timpul conectării. Vom avea o mulțime de ore de autonomie, fără teamă să nu putem pleca a doua zi. Este instalat un dispozitiv care face ca această baterie să se încarce în timp ce conducem și imediat ce motorul se oprește, circuitul auxiliar funcționează fără a afecta bateria de pornire. Aparatul se numește releu de separare a sarcinii. Este important să știm dacă ceea ce vom instala este un releu automat sau un releu convențional comandat cu o cheie joasă pozitivă. Pentru mulți, acest lucru vi se va părea ciudat, dar este unul dintre lucrurile importante pentru buna funcționare și durabilitate a sistemului pe termen lung. Cu un releu blocat, bateriile vor fi conectate între ele imediat după contact, fără a porni. În cazul în care bateria auxiliară este foarte goală, poate absorbi energie din cea principală și ne poate da probleme la pornirea motorului. Cu releul automat, acest lucru nu se întâmplă, deoarece bateriile se conectează între ele doar odată ce alternatorul generează suficient curent pentru a le încărca ambele. Secțiunile de cabluri, siguranțele, bornele etc. joacă, de asemenea, un rol foarte important în orice instalație electrică. Când vine vorba de conversia unei autoutilitare, bateria auxiliară este unul dintre primele lucruri care trebuie instalate, deoarece va oferi energia pentru o mulțime de lucruri: iluminat, încălzire staționară, frigider, mufe de 220v, pompă de apă, muzică etc.
Baterii de pornire, gel sau AGM Cum sunt diferite?
Când instalați o baterie auxiliară, puteți alege diferite tipuri de baterii, în funcție de bugetul pe care îl aveți și de utilizarea care va fi acordată.Cele de pornire, care sunt cele convenționale, sunt cele mai economice, dar nu țin bine ciclurile de descărcare lungă și profundă la care sunt supuse atunci când le folosim ca baterie auxiliară. Acestea pot fi instalate, dar cel mai probabil vom regreta și vom sfârși instalând o baterie AGM.Bateriile cu gel au electrolit gelifiat. Au avantajul că suportă foarte bine ciclurile de încărcare și descărcare, dar, dimpotrivă, sarcinile puternice la care sunt supuse alternatorul vehiculului nu sunt prea convenabile.Astăzi AGM sunt cea mai bună opțiune. Rezistă foarte bine ciclurilor de încărcare și descărcare și nu sunt la fel de delicate precum ciclurile celor cu gel.
Mi-ar plăcea să-mi conectez jucăriile: mobilul, laptopul, să încarc camera, etc. Cum pot face asta?
Un convertor sau invertor este un dispozitiv electronic care transformă curentul direct de 12v, pe care vehiculul ne-l furnizează, în curent alternativ de 220v, ca cel pe care îl folosim acasă. Astfel putem conecta dispozitive de zi cu zi: laptopul, încărcătorul mobil, mixerul etc. Există diferite modalități de instalare a acestuia. Trebuie să ținem cont de puterea (wati) a dispozitivelor la care vrem să ne conectăm pentru a alege unul în funcție de nevoile noastre.
Vreau un frigider. Cum facem?
Trivalente sau de absorbție: sunt frigidere care funcționează la 220v, 12v sau gaz. Sunt proiectate pentru a fi utilizate la 220v când suntem într-un camping, la 12v în timp ce avem motorul pornit și gaz când suntem opriți și fără alimentare. Utilizarea sa la 12v nu este recomandată consumarea bateriei auxiliare, deoarece consumul său este destul de mare. Pentru a functiona pe gaz este esential ca acestea sa aiba ventilatie. Laptopurile nu pot fi utilizate într-un vehicul închis. Cei cu instalație fixă au nevoie ca vehiculul să aibă în grilele caroseriei, astfel încât gazele de ardere să fie expulzate la exterior. Din aceste motive, utilizarea sa nu este frecventă în autoutilitarele compacte.
Termoelectrice
Sunt cele capabile de răcire și încălzire – cel pe care îl vedem de obicei la vânzare ca „frigider de camping”. Dacă utilizarea care urmează să fie dată este practic în timp ce circulăm și câteva ore cu motorul oprit, poate fi util. Dacă, dimpotrivă, va fi folosit mai des, nu vor fi recomandate din mai multe motive: Acționează prin celule „Peltier”, capabile să crească sau să scadă temperatura internă a frigiderului cu aproximativ 20 ° în raport cu temperatura externă (in functie de modelul frigiderului). De exemplu dacă avem o temperatură ambientală de 25º, frigiderul va putea ajunge la 5º în interior. Dar dacă lăsăm vehiculul parcat o zi întreagă la soare, temperatura interioară a vehiculului va ajunge la 50º sau 60º. Dacă la această cifră scădem cei 20º care sunt capabili să răcească frigiderul, vom avea 30º sau 40º în interiorul frigiderului. Consumul său electric este de obicei în jur de 4 amperi pe oră, sau 40 amperi în 10 ore. Dacă transportăm o baterie auxiliară de 80 amperi, aceasta înseamnă că un frigider dintre acestea este capabil să consume o jumătate de baterie în 10 ore.
Compresor:
Fără îndoială, cel mai bun, cel mai tare, cu cel mai mic consum și, de asemenea, cel mai scump. Frigiderele compresoare sunt capabile să răcească de la + 10º la -18º. Acestea poartă același compresor ca și frigiderul casnic, dar este capabil să lucreze cu o anumită înclinație și poate fi supus vibrațiilor. Deși consumul său este, de asemenea, în jur de 4 amperi pe oră, timpul mediu de funcționare al compresorului pe oră este de obicei de aproximativ 15 minute, în funcție de temperatura mediului. Acest lucru înseamnă că în 24 de ore, compresorul va funcționa doar 6 ore. Ceea ce înseamnă că vom fi consumat 24 amperi. Cu o baterie de 80 Ah, vom avea autonomie mai mult de trei zile, condiționată întotdeauna la consumul restului dispozitivelor conectate la aceeași sursă. Dacă doriți un frigider care se răcește cu adevărat, va merita să investești într-un frigider compresor. Sunt scumpe, dar merită.
Ar fi minunat să faci un duș după o zi în aer liber.
Pentru a avea un duș oriunde mergem, puteți opta pentru un duș portabil simplu și funcțional. Cu doar conectarea dopului mai ușor și punerea pompei în orice sticlă, găleată sau similar, vom avea elementele de bază pentru a face un duș.
Dacă ne dorim ceva mai elaborat sau intenționăm să instalăm și o chiuvetă în interiorul vehiculului, perfect ar fi să instalați un rezervor fix și să alimentati dușul și chiuveta. Există numeroase modele de depozitare. Unele pot fi chiar instalate în subsolul vehiculului, astfel încât să nu reducă spațiul din interior.
Și dacă mai doriți să finalizați și mai mult instalația, un încălzitor de apă va fi complementul perfect.
Dar poți avea apă caldă într-un vehicul?
Da. Există diferite modalități de încălzire a apei în funcție de dimensiunea pe care o avem. Pentru vehiculele compacte cel mai simplu va fi un mic încălzitor electric. Dacă, pe de altă parte, există mult spațiu, cel mai bine este să instalați un Dual Top, un dispozitiv care generează apă caldă și încălzire folosind combustibilul diesel al vehiculului în sine.
Ce abordare! Ați putea asambla niște dulapuri pentru a stoca totul?
Instalarea de dulapuri sau mobilier fix într-un vehicul este una dintre cele mai delicate probleme. Da, mobilierul poate fi instalat, atât timp cât sunt respectate câteva indicații. În prezent, potrivit legii, aceste facilități pot fi realizate numai de companii profesionale. Există de asemenea unele companii care sunt dedicate standardizării asamblărilor realizate de persoane fizice. În orice caz, orice instalare de elemente fixe trebuie să fi fost supravegheată și certificată.
De ce există atât de multe diferențe de preț în facilitățile dintre unele companii și altele?
Buna intrebare. Înainte de a decide asupra unei companii sau alteia, informează-te bine despre cum fac lucrurile. Aruncați o privire la calitatea materialelor utilizate, asigurați-vă că vedeți alte lucrări pe care le-au făcut și citiți review-uri. Asigurați-vă că componentele utilizate sunt adecvate, că secțiunile cablurilor sunt optime, finisajele etc.
Acestea fiind spuse, înainte de a lua o decizie, asigurați-vă că aveți încredere în casa dvs. cu roți, pentru a evita neplăcerile suplimentare. Făcând o muncă greșită și să remediezi costă mai mult decât să o faci bine de la început.
Am nevoie de un sistem de încălzire.
Cea mai bună soluție împotriva frigului este o încălzire staționară. Acesta se va alimenta cu motorina a vehiculului și a bateriei auxiliare și nu va fi necesar ca motorul să fie pornit. Prin simpla rotire a termostatului, vă vom asigura în permanență o temperatură confortabilă. Funcționarea sa se bazează pe următoarele:Aparatul are o cameră de ardere într-un bloc metalic. Folosind drept combustibil dieselul vehiculului în sine, se generează o flacără controlată. În afara acestui bloc metalic există o suflantă care circulă aerul în interiorul vehiculului; Deoarece blocul metalic este fierbinte, aerul care trece prin acesta este încălzit. Aerul de ardere nu intră în contact cu aerul din interiorul vehiculului în niciun moment. Din acest motiv, dispozitivul are două conducte care sunt întotdeauna în afara vehiculului, una pentru admiterea aerului pentru ardere și cealaltă pentru expulzarea gazelor de evacuare.